Έκθεση που προσβάλλει την Ελλάδα και τους Έλληνες

Σύμφωνα με την παρουσίαση της εφημερίδος το ΒΗΜΑ με τίτλο «το σεξ σε κοινή θέα», σε μεγάλη έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης παρουσιάζεται η ιδέα του έρωτα από τον Ησίοδο ως την ύστερη αρχαιότητα μέσα από περίπου 300 αρχαία αντικείμενα από 47 μουσεία της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ιταλίας και από το Λούβρο.

contentsegment_10176958w1000_h0_r0_p0_s1_v1jpg1

Μεταξύ άλλων διαβάζουμε:

«……..Προς το δεύτερο μισό αυτού του αιώνα, όμως, πάρα πολλές είναι οι απεικονίσεις ερωτικών σχέσεων μεταξύ ανδρών αλλά και με εφήβους. «Το θέμα είναι ιδεολογικό» τονίζει ο κ. Σταμπολίδης. «Είναι η εποχή της αριστοκρατίας. Εφόσον οι γυναίκες παραμένουν κλεισμένες στον γυναικωνίτη και θεωρούνται από τους άνδρες υποδεέστερες τόσο σε κοινωνικό όσο και σε διανοητικό επίπεδο η ερωτική έλξη – που δεν είναι απαραίτητα σωματική αλλά μπορεί να είναι και πνευματική – δημιουργείται μεταξύ ατόμων που είναι ίσοι μεταξύ τους. Ασχέτως του αν αυτή η επαφή μεταξύ ανδρών στις παλαίστρες οδηγούσε και στη σωματική σχέση. Ας μην ξεχνούμε άλλωστε ότι ο μέγιστος των θεώνο Δίας ερωτεύεται τον Γανυμήδη…»……. Ο όμοιος έρωτας (προσφορές ερωτικών δώρων σε παίδες, ερωτοτροπίες αρρένων). Στην Κλασική εποχή όταν πληθαίνουν τα συμπόσια οι γυναίκες που εμφανίζονται στα έργα τέχνης είναι εταίρες ή πόρνες. Υπάρχει, δηλαδή, έστω και με αυτόν τον τρόπο μια βαθμιαία αύξηση της γυναικείας παρουσίας και άρα του ενδιαφέροντος προς το άλλο φύλο. Στους αιώνες που ακολουθούν, τέλος, στα Ελληνιστικά και Ρωμαϊκά χρόνια είναι όλα ανάμεικτα, ισχύουν τα πάντα………

……….«Θα δείξουμε στην έκθεση αυτό που ζητούν οι νέοι άνθρωποι. Την ιστορία των προγόνων μας όχι μόνο μέσα από τις μάχες, τα γεγονότα και τις ημερομηνίες τους αλλά και με τις αλήθειες τους. Με όλο το φάσμα της ζωής ταυτόχρονα» επισημαίνει ο κ. Σταμπολίδης και έτσι η έκθεση διαρθρώνεται σε οκτώ θεματικές ενότητες, οι οποίες περιλαμβάνουν ό,τι θα μπορούσε να ειπωθεί περί έρωτος.

…… Ο ζωώδης έρως (συνευρέσεις Σατύρων- Μαινάδων, σκηνές κτηνοβασίας). «Και όταν λέει ο Όμηρος ότι η Κίρκη μεταμόρφωσε τους συντρόφους του Οδυσσέα σε χοίρους δεν εννοεί ότι τους έκανε ζώα, αλλά ότι τους ευνούχισε» καταθέτει την τολμηρή ιδέα ο κ. Σταμπολίδης. …… Ο «όμοιος» έρως, οι προσφορές και οι ερωτοτροπίες αρρένων παρουσιάζονται επίσης στην έκθεση όπως και η παιδεραστία. Αν και αυτή η τελευταία δεν αφορά ακριβώς παίδες αλλά εφήβους όπως διευκρινίζει ο ίδιος. Οι παραστάσεις πάντως είναι σαφείς όταν δείχνουν μεγαλύτερους άνδρες να θωπεύουν νεαρούς, είτε να τους δωροδοκούν με χρήματα είτε αντικείμενα…….

Σε ποιό διεστραμένο μυαλό ανήκει η μεγαλοφυής ιδέα τηςσυγκεκριμένης εκθέσεως, που παρουσιάζει τους αρχαίους Έλληνες κτηνοβάτες, ομοφυλόφυλους και παιδεραστές; Τι ακριβώς πρόκειται να διδαχθούν οι νέοι; Μήπως προωθείται ένα νέο μοντέλο κοινωνίας, που μας λέει πως η ομοφυλοφιλία κι η παιδεραστία είναι απλά και μόνον ένα από τα πρόσωπα του Έρωτα κι η κτηνοβασία μία ανώτατη μορφή ζωοφιλίας; Μήπως η επόμενη έκθεση θα συμπεριλαμβάνει και τον Γκουσγκούνη;  Τα συμπεράσματα δικά σας….

Α. Χ.

ΕΛΛΑΣ

Share

This entry was posted in ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ and tagged , . Bookmark the permalink.