Δε νοείται Ευρώπη χωρίς την Ελλάδα!

Akropolh_Ellada!Γράφει ο Αθανάσιος Δέμος

Ο πρώην Πρόεδρος της Γαλλίας Ζισκάρ Ντ’ Εστέν είχε πει κάποτε: «Η Ευρώπη χωρίς την Ελλάδα δεν θα ήταν Ευρώπη». Την ημέρα που η Ελλάδα έγινε μέλος της τότε Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας (ΕΟΚ) ο ίδιος είπε: «Η Ευρώπη ξαναβρήκε την Ευρώπη». Τα λεχθέντα αυτά από έναν Ευρωπαίο όπως ο Ντ’ Εστέν είναι σοφά και δίκαια.
Είναι γνωστό πόσο σημαντική είναι η συνεισφορά των Ελλήνων στη θεμελίωση του Δυτικού Κόσμου. Ο Αμερικανός ιστορικός Τσάρλς Φρίμαν στο βιβλίο του με τον τίτλο «Το ελληνικό επίτευγμα» γράφει: Δεν χρειάζεται να εξιδανικεύσει κανείς τους Έλληνες για να τεκμηριώσει την συμβολή τους στην διαμόρφωση της δυτικής σκέψης και συνείδησης. Η γένεση της Δημοκρατίας, η συγκρότηση της πόλης – κράτους, η θεμελίωση της πολιτικής σκέψης, η καλλιέργεια των τεχνών και της έρευνας, η ανάλυση της γλώσσας και ο εντοπισμός των θεμελιωδών ερωτημάτων της ύπαρξης, η ανάπτυξη της ρητορικής και της φιλοσοφίας, η διερεύνηση του κόσμου, μεταξύ άλλων, συνιστούν το υπόστρωμα της δυτικής πολιτιστικής παράδοσης με την μεσολάβηση και της ρωμαϊκής εμπειρίας. Σε ορισμένους τομείς (τη δημιουργία των μαθηματικών, για παράδειγμα) η κληρονομιά έχει γίνει πλέον οικουμενική. Όλοι οι μαθηματικοί, σε κάθε σημείο του κόσμου, εργάζονται μέσα σε ένα εννοιολογικό πλαίσιο, τα θεμέλια του οποίου είναι ελληνικά.

Στην εργασία του αυτή υπάρχουν κεφάλαια ξεχωριστά για το θέατρο, τη φιλοσοφία, την επιστήμη, τα μαθηματικά, για κύρια επιτεύγματα – κλειδιά, όπως τα γλυπτά του ναού του Δία στην Ολυμπία ή ο Παρθενώνας, ενώ αναλύεται διεξοδικά η συμβολή των Ελλήνων ιστορικών και φιλοσόφων στο πολιτικό σκέπτεσθαι. Πέρα όμως από μια επισκόπηση των πολλών αλληλοσυνδεομένων εκφάνσεων της ελληνικής κουλτούρας, συνιστά μία ψύχραιμη διερεύνηση των συνεκτικών δεσμών του αρχαιοελληνικού πολιτισμού με τη Δύση.

Η ρίζα όλων αυτών των αξιών ρίζωσε στον κακοτράχαλο βράχο που λέγεται ελληνική χερσόνησος. Οι αξίες αυτές καρποφόρησαν στον αρχαίο ελληνικό κόσμο.

Και είναι ευτύχημα που υπάρχουν ακόμη άγρυπνα πνεύματα στην Ευρώπη, τα οποία ομολογούν την πραγματικότητα αυτή. Το 1997 ο διάσημος Αυστριακός Καθηγητής Πανεπιστημίου Χανς Σβάμπλ δήλωσε: «Χωρίς την Ελλάδα δεν χτίζεται η Ευρώπη. Η Ελλάδα αποτελεί το θεμέλιο για την οικοδόμηση της Ευρώπης».

Η παγκοσμιοποίηση όμως που στοχεύει στην ισοπέδωση των πάντων έβαλε και εδώ την σφραγίδα της. Το 2003 η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να ιδρύσει το «Μουσείο της Ευρώπης», το οποίο από το 2006 λειτουργεί μέσα στο συγκρότημα κτηρίων του Ευρωκοινοβουλίου. Σύμφωνα με το κείμενο της οργάνωσης του Μουσείου η ευρωπαϊκή ιστορία έχει ως αφετηρία το έτος 1000 μ.Χ., εποχή του Καρλομάγνου. Η χώρα μας, η Ελληνική και η Βυζαντινή ιστορία δεν έχουν θέση σ’ ένα μουσείο, που παρουσιάζει την ιστορία και τον πολιτισμό της Ευρώπης, της οποίας και το όνομα ακόμη είναι ελληνικό!

Το Βυζάντιο, μάλιστα, θεωρείται αντιευρωπαϊκή δύναμη και ταυτίζεται με τους Άραβες και το Ισλάμ (και ας είναι το Βυζάντιο που εκπολίτισε τους περισσότερους ευρωπαϊκούς λαούς). Αγωνίζονται, όμως, όλοι αυτοί ποικιλοτρόπως να κάμουν μέλος της Ε.Ε. την Τουρκία, η οποία φέρει πίσω της 70 εκατομμύρια πιστούς του Ισλάμ. Είναι δυνατό να εννοηθεί Ευρωπαϊκός Πολιτισμός χωρίς την Ελλάδα και το Βυζάντιο;

Ο διάσημος Γάλλος Ακαδημαϊκός και ποιητής Αντρέ Μπρετόν συνομιλώντας με την Ελένη Γλύκαντζη – Αρβελέρ είπε: «Εσείς οι Έλληνες μας έχετε 25 αιώνες πνευματική κατοχή». Ο μεγάλος Γάλλος πολιτικός Κλεμανσώ είπε: «Ο Ελληνικός λαός είναι ο ευεργέτης της ανθρωπότητος στους αιώνας των αιώνων».
Ο φιλόσοφος Γουίλ Ντιράν το 1960 έγραφε στην παγκόσμια ιστορία του: «Όλα τα σημερινά πολιτισμένα έθνη είναι πνευματικές αποικίες της Ελλάδας…».

Ο Νίτσε στο βιβλίο του «Η Γέννηση της Τραγωδίας από το Πνεύμα της Μουσικής» γράφει: «…Σχεδόν σε κάθε εποχή οι διαδοχικοί πολιτισμοί προσπάθησαν με αγανάκτηση να αποσείσουν το ζυγό των Ελλήνων, γιατί κάθε προσωπική δημιουργία, ενώ εκ πρώτης όψεως θαυμαζόταν ειλικρινά σαν πρωτότυπη, δίπλα σε αυτούς έχανε ξαφνικά το χρώμα και τη ζωντάνια της και γινόταν έκτρωμα αδέξιας μίμησης και γελοιογραφία…
Και κάθε στιγμή ξεσπάει για μια ακόμη φορά η υπόκωφη οργή, η μαζεμένη στα βάθη της καρδιάς εναντίον αυτού του αλαζονικού λαού, που είχε την τόλμη να χαρακτηρίσει με το επίθετο «βάρβαρος» κάθε τι που ήταν ξένο. Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι, λέμε, που διεκδικούν ανάμεσα στους λαούς μία ξεχωριστή θέση;

Όμως, ούτε ο φθόνος, ούτε η αχαλίνωτη συκοφαντία και η οργή κατόρθωσαν να αγγίξουν την αυθάδη τους γαλήνη. Γι’ αυτό ΜΠΡΟΣΤΑ στους ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΔΕΟΣ. Ας τολμήσουμε, επιτέλους, να διαλαλήσουμε πως οι Έλληνες κρατούν στα χέρια τους τα χαλινάρια της τέχνης, όπως άλλωστε και κάθε τέχνης…».

Θεωρώ περιττό να συνεχίσω να αναφέρω άλλους από τον μακρύ κατάλογο αξιόλογων πνευματικών ανθρώπων διεθνούς κύρους, που εκφράζουν τον θαυμασμό τους για την Ελλάδα και τους Έλληνες. Αυτά για τους προγόνους μας.

Εμείς, όμως, σήμερα τι κάνουμε; Αλλοιώνουμε την ένδοξη ιστορία μας. Υποστηρίζουν κάποιοι καινοφανείς αστέρες ότι η ελληνική ταυτότητα δεν υπήρχε πριν από τον 19ο αιώνα. Δημιουργήθηκε έξωθεν σε μια εποχή εθνικισμού, αποικιοκρατίας και επεκτατικού ιμπεριαλισμού. Γνωστό στέλεχος κόμματος απαξίωσε όχι μόνο τον ηρωισμό των αγωνιστών του 1821, αλλά και την ελληνικότητά τους, καθεαυτή, με την θεωρία ότι οι Έλληνες που έκαναν την Επανάσταση ήταν «ένα μάτσο αγραμμάτων χωρικών που μετά βίας μιλούσαν ελληνικά».

Οι γείτονές μας που περιμένουν με το στόμα ανοιχτό για τέτοιες ευκαιρίες δεν την άφησαν ανεκμετάλλευτη. Έτσι, οι Αλβανοί αγόρασαν τα δικαιώματα του ντοκιμαντέρ «1821» και η προβολή άρχισε σε αλβανικό κανάλι στις 28 Φεβρουαρίου… αξιοποιώντας στο έπακρο τις αναφορές τις ανιστόρητες που τροφοδοτούν την αλβανική προπαγάνδα…

Απαξιώνουμε σπουδαία και βαρυσήμαντα γεγονότα της ελληνικής ιστορίας. Περιορίζεται η διδασκαλία της ιστορίας στα σχολεία. Πριν ένα χρόνο, μάλιστα, έγινε πρόταση να γίνει προαιρετικό μάθημα η ιστορία! Σπιλώνονται μεγάλες μορφές της ιστορίας μας και πολλά άλλα…

Η ελληνική γλώσσα, η μητέρα όλων των ευρωπαϊκών γλωσσών και όχι μόνον, καταστρέφεται… Πάνω από τριάντα χρόνια τώρα η γλώσσα μας πλήττεται παντοιοτρόπως. Η μεγάλη Γαλλίδα Ελληνίστρια Ζακλίν Ντε Ρομιγύ έκανε έκκληση από το βήμα της Πνύκας και είπε: «Προστατέψτε τη γλώσσα σας τα αρχαία Ελληνικά. Ήταν λάθος η κατάργηση των τόνων».

Εμείς συνεχίζουμε τις «απλοποιήσεις». Κάθε απλοποίηση είναι χάσιμο σκέψης υποστηρίζει ο Masse Roger Γάλλος καθηγητής Πανεπιστημίου. Πού οδηγεί η «απλοποίηση» μας το λέει ο Ελληνιστής Ελληνο-Ιταλός Μάριο Βίττι, καθηγητής της Νεοελληνικής γλώσσας σε Πανεπιστήμιο της Ιταλίας δήλωσε: «Βλέπω στα Ελληνόπουλα που έρχονται να σπουδάσουν στην Ιταλία μία αισθητή άγνοια στην ελληνική γλώσσα, ακόμη και σε σχέση με τους Ιταλούς νέους. Και αυτό είναι κάτι που τους εμποδίζει να φθάσουν στο ευρωπαϊκό επίπεδο, όπου οι περισσότεροι νέοι έχουν κλασσικές γνώσεις». Οι Ιταλοί νέοι ξέρουν καλύτερα ελληνικά από τους Έλληνες νέους… Τα σχόλια περιττεύουν. Ιδού τα αποτελέσματα της «απλοποίησης»!

Εμείς, όμως, συνεχίζουμε να καταστρέφουμε τη γλώσσα μας. Φθάσαμε στο σημείο να παραμορφώσουμε την ωραία Γραμματική μας. Η Ελληνική Γραμματική που διδάσκονταν επί αιώνες περίμενε τους καινοφανείς αστέρες να την διορθώσουν. Όλοι οι προηγούμενοι δεν ήξεραν τι έκαναν…

«Η ελληνική γλώσσα κινδυνεύει στο σπίτι της»…

Τελευταία γίνεται συχνά λόγος για εκδηλώσεις κατά της βίας στα σχολεία. Δηλαδή μέσα στα σχολεία κάποιοι μαθητές δέχονται επιθέσεις από συμμαθητές τους ή μεγαλύτερους, οι οποίοι με απειλές και κτυπήματα τους παίρνουν ό,τι έχουν ή για κάποιους άλλους λόγους. Ψάχνουν να βρουν τα αίτια, αλλά μάταια…

Τα αίτια βρίσκονται μέσα στο σχολείο. Τα θρησκευτικά, η διδασκαλία της Ορθοδοξίας σχεδόν δεν υπάρχει στα σχολικά βιβλία. Η Ορθοδοξία μαζί με τον Ελληνισμό αποτελούν ΕΝΑ πατροπαράδοτο ιδανικό που διαπλάθει χαρακτήρες. Διδάσκονται μόνον ψιχία Ορθοδοξίας για να διδαχθούν και όλες τις άλλες θρησκείες. Πρόσφατα ακούσαμε και προτροπές να ξηλωθούν οι εικόνες των Αγίων από τα σχολεία… Όμως ΟΤΑΝ ΒΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΗ Ο ΘΕΟΣ, ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ!.. ΤΑ ΠΑΝΤΑ…

Αυτά αν συνδυαστούν και με τα «αισθησιακά» κείμενα έχουμε το βέβαιο αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, παρατίθεται ένα αισθησιακό κείμενο και οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν: «Περιγράψτε με δικά σας λόγια τη συναισθηματική ένταση των ερωτευμένων. Έχετε νιώσει ποτέ ανάλογα συναισθήματα;»…

Δεν είναι ανάγκη να ψάξουμε να βρούμε μακριά τα αίτια αυτής της κατάστασης…
Καυχιόμαστε για το ένδοξο παρελθόν. Και δικαίως! Για το παρόν και το μέλλον, τι θα κάνουμε; [proinoslogos.gr]

Advertisements
This entry was posted in ΕΛΛΑΔΑ, ΕΛΛΑΣ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.