Τι του λείπει του ψειρή; Ουρές για μαθήματα σεξ και στην Ελλάδα

sex eduΑπό τα underground sex shops στις ακαδημίες σχέσεων: γυναίκες 30-50 ετών με ανώτερη μόρφωση, αλλά και άνδρες παρακολουθούν τους κύκλους των σεμιναρίων και μυούνται στα μυστικά των σχέσεων και του έρωτα.

Μέχρι προσφάτως, οι φίλοι αρκούσαν για να καλύψουν τον ρόλο του συμβούλου όσον αφορά στις ερωτικές σχέσεις και το σεξ. Σε πιο ακραίες περιπτώσεις, άντε να έμπαινε στη μέση και ψυχολόγος. Τα σεμινάρια σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και οι ειδικοί των ερωτικών σχέσεων, άλλωστε, ήταν κάτι που βλέπαμε μόνο σε αμερικανικές ταινίες, και δη κωμωδίες. Ποιος δεν θυμάται την Μπάρμπρα Στράιζαντ στο δημοφιλές blockbuster «Γονείς της συμφοράς», στον ρόλο της σεξουαλικής γκουρού για ηλικιωμένα ζευγάρια; Τα πράγματα, όμως, έχουν αρχίσει να αλλάζουν και στην Ελλάδα.

sexual-education-ruth2Η κορυφαία Αμερικανίδα σεξολόγος δρ Ρουθ Γουέστχαϊμερ

Η κρίση δεν εμπόδισε να ξεφυτρώσουν ακαδημίες σχέσεων και σεμινάρια σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Μάλιστα, η υποδοχή τους από το κοινό είναι εντυπωσιακή.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πρώτο Sex Education, που θα διεξαχθεί στις 19 Δεκεμβρίου στην Αθήνα, στo πλαίσιo του Erotic Art Festival 2014. Εκεί θα βρίσκεται και η κορυφαία Αμερικανίδα σεξολόγος δρ. Ρουθ Γουέστχαϊμερ, γνωστή ως «Ντόκτορ Ρουθ», η γυναίκα που έμελλε να αλλάξει την ιστορία του σεξ στις Ηνωμένες Πολιτείες. Yπεύθυνη διοργάνωσης της πολυήμερης αυτής εκδήλωσης είναι η sex editor Eιρήνη Χειρδάρη.

Ποια είναι τα μέλη της ομάδας

Η Ειρήνη Χειρδάρη είναι μέλος της Ακαδημίας Σχέσεων, που ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2014 διοργανώνοντας ένα δωρεάν σεμινάριο με τον εμπνευστή της Ακαδημίας και ειδικό σχέσεων Νικόλα Ουρανό. Μέσα σε μία μόνο ημέρα δήλωσαν συμμετοχή πάνω από 80 άτομα. «Τότε ήταν που αντιληφθήκαμε τη μεγάλη ανάγκη του κόσμου να μάθει τους κανόνες που διέπουν τις σχέσεις, αφού οι περισσότεροι από εμάς δεν γνωρίζουμε καν ότι υπάρχουν κανόνες», σχολιάζει ο Νικόλας Ουρανός.

Το κοινό κρατάει σημειώσεις για την… ιδανική σχέση και πώς μπορεί κανείς να τη βρει. Αν και η Ακαδημία λειτουργεί μόνο λίγους μήνες, εκατοντάδες κόσμου έχουν ήδη παρακολουθήσει τα σεμινάριά της.

Η ομάδα πλαισιώνεται από την Τζιλ Δούκα και τη Μάρεα Λαουτάρη-Δεληγιάννη. «Εμπνεύστηκα την Ακαδημία μέσα από τις δικές μου δυσκολίες στις σχέσεις. Ζήτησα τη συνδρομή και των άλλων τριών καταξιωμένων ειδικών στο κομμάτι αυτό για να μεταδώσουμε όλες τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας στους ανθρώπους που πραγματικά διψάνε να αγαπηθούν και να αγαπήσουν».

Οπως λένε στο «ΘΕΜΑ», η ερωτική σχέση αντιμετωπίζεται σφαιρικά. «Από το πρώτο -και για εμάς καθοριστικό- διάστημα της φαινομενικής μοναξιάς προχωράμε στην περίοδο των ραντεβού και του φλερτ. Συνεχίζουμε στο πώς μπορούμε να κρατήσουμε τη σχέση μας και να τη βελτιώνουμε».

«Οι Ελληνες ψάχνουν πια να ερωτευτούν ανθρώπους με ουσία, αναζητούν πραγματικές ανθρώπινες σχέσεις, θέλουν να αγαπήσουν και να αγαπηθούν»

Το 70% των συμμετεχόντων στους κύκλους σεμιναρίων είναι γυναίκες 30-50 ετών με ανώτερη μόρφωση. Παραδόξως και οι άνδρες έχουν ενεργή συμμετοχή με ερωτήσεις, ειδικά όσον αφορά σε θέματα σεξουαλικής φύσης.

Η μεγάλη συμμετοχή στις εκδηλώσεις αυτές αποδεικνύει ότι τα ήθη και η προσέγγιση των ερωτικών σχέσεων έχουν αλλάξει και στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον Νικόλα Ουρανό, σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι στις ημέρες μας ο κόσμος βιώνει εντονότερα τη μοναξιά.

«Δυστυχώς, έχει επικρατήσει μέσα μας ο φόβος. Οταν, όμως, κυριαρχούμαστε από τον φόβο και την ανησυχία, την ίδια στιγμή γεμίζουμε αμφιβολίες και αμφισβήτηση για τον εαυτό μας και για το αν μας αξίζει, αν είμαστε ικανοί να βρεθούμε σε μια ευτυχισμένη σχέση».

Η οικονομική κρίση τροφοδοτεί την ερωτική αποξένωση, αλλά και αντιστρόφως την ανάγκη των ατόμων να ξεφύγουν από αυτήν. «Δεν υπάρχουν χρήματα για ραντεβού στους εργένηδες και δεν απομένει διάθεση για σεξ στους δεσμευμένους που έχουν κάνει οικογένεια και έχουν απίστευτες οικονομικές υποχρεώσεις. Από την άλλη, φύγαμε πια από τις επιφανειακές και ευκαιριακές σχέσεις, φύγαμε ευτυχώς και από τη βλακεία. Οι Ελληνες ψάχνουν πια να ερωτευτούν ανθρώπους με ουσία, αναζητούν πραγματικές ανθρώπινες σχέσεις, θέλουν να αγαπήσουν και να αγαπηθούν. Δεν έχουν ψυχολογικές αντοχές για οτιδήποτε λιγότερο από αυτό», προσθέτει η Ειρήνη Χειρδάρη.

Παρακολουθήσαμε από κοντά το νέο πρόγραμμα «Βρες τον άνθρωπό σου». Είναι το πρώτο ολοκληρωμένο σεμινάριο που απευθύνεται σε αδέσμευτους. H αίθουσα είναι γεμάτη γυναίκες και άνδρες όλων των ηλικιών. Υπομονετικά περιμένουν την έναρξη του σεμιναρίου, χωρίς όμως να γνωρίζουν τι ακριβώς θα ακολουθήσει.

Η ατμόσφαιρα αλλάζει με το πρώτο καλωσόρισμα από τη Μάρεα Λαουτάρη-Δεληγιάννη και την παρουσίαση του προγράμματος. Και οι τέσσερις ομιλητές είναι άμεσοι και φιλικοί. Δεν υιοθετούν τον ρόλο του δασκάλου, αλλά ενός φίλου που προσπαθεί να σε αφυπνίσει μέσα από τη δική του εμπειρία. Κάνουν συνέχεια ερωτήσεις στο κοινό που σιγά-σιγά λύνεται και πολλές φορές γελάει ή απαντάει μεγαλόφωνα.

«Αυτή τη στιγμή είσαι σ’ ένα σταυροδρόμι. Δύο είναι οι δρόμοι που έχεις μπροστά σου: ο πρώτος είναι το ‘‘μια από τα ίδια’’, ενώ ο δεύτερος το ‘‘άγνωστο’’. Δεν βαρέθηκες το ‘‘μια από τα ίδια’’;». «Ναι!» φωνάζουν όλοι. «Δεν σας άκουσα», απαντάει ο εμψυχωτής. «Ναι!» φωνάζουν, αυτή τη φορά πιο δυνατά.

Το σεμινάριο συνεχίζεται καλύπτοντας τομείς όπως η προετοιμασία που χρειάζεται κανείς για να δημιουργήσει μια σχέση, η αυτογνωσία, η επιλογή του κατάλληλου συντρόφου και οι τρόποι διατήρησης της σχέσης. Κατά βάση το σεμινάριο είναι θεωρητικό, αλλά περιέχει και αρκετή από τη βιωματική εμπειρία των ομιλητών.

«Δεν είμαστε κλασικοί εισηγητές που αναλύουν θεωρίες. Μας ενδιαφέρει περισσότερο να μπορείς να εφαρμόσεις αυτά που μαθαίνεις στην προσωπική σου ζωή και να διαπιστώσεις άμεσα το αποτέλεσμα», σχολιάζει η Τζιλ Δούκα. Η εκδήλωση συνεχίζεται με ερωτήσεις και διαδραστικές ασκήσεις. Οι ομιλητές χρησιμοποιούν διαφορετικά μέσα, όπως βίντεο και οπτικό υλικό, μουσική, χιούμορ, ανταλλαγή εμπειριών και χαλαρή συζήτηση.

Συν και πλην

Στο τέλος του σεμιναρίου πλησιάζω κάποιους από τους συμμετέχοντες. Η Χ.Κ. λέει ότι χαίρεται που αποφάσισε να έρθει. «Ηταν ένα υπέροχο σεμινάριο για κάποιον που θέλει να αποκτήσει και να διατηρήσει μια υγιή σχέση. Δίνει συναισθηματική δύναμη, αλλά και πρακτικές συμβουλές. Και τα δύο τα έχω μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ». Ο νεαρός Τ.Σ. μου εξομολογείται ότι κυριολεκτικά τον έσυρε μια φίλη του. «Πραγματικά χρησιμοποίησα κάθε δικαιολογία που είχα για να μην έρθω. Είμαι πολύ επιφυλακτικός με όλα αυτά. Πρέπει να ομολογήσω, όμως, ότι το σεμινάριο σε βάζει σε εγρήγορση και αυτό είναι καλό».

Μόλις απομακρύνεται το κοινό, η Μάρεα Λαουτάρη-Δεληγιάννη μου εξηγεί πώς αντλούν δύναμη από την ενεργή συμμετοχή των συμμετεχόντων. «Η καθημερινή τηλεφωνική και γραπτή επικοινωνία με ανθρώπους που παρακολούθησαν τα σεμινάριά μας μάς επιβεβαιώνει ότι βοηθήθηκαν να προχωρήσουν σε μεγάλες ή μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά τους».

Μου δίνει να διαβάσω ένα πρόσφατο ηλεκτρονικό μήνυμα μιας κυρίας που συμμετείχε στα σεμινάρια. «Θέλω με μεγάλη χαρά να μοιραστώ μαζί σας το γεγονός ότι σήμερα στη ζωή μου γίνονται μεγάλες και θετικές αλλαγές. Η σχέση μου έκανε στροφή 180 μοιρών, εννοείται θετικά. Βλέπω τον σύντροφό μου να κάνει όλα εκείνα που ήθελα χωρίς καν να τα ζητάω πια. Και όλα αυτά εφαρμόζοντας κάθε μέρα ανελλιπώς όλα όσα μαθαίνω από τα σεμινάριά σας. Ευχαριστώ, Γεωργία Κ.».

Ζητάω από την Τζιλ Δούκα να μου περιγράψει ένα περιστατικό από τα σεμινάρια που της είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση. «Πολύ συγκινητική ήταν η εξομολόγηση της Ελένης, 42 ετών. Η Ελένη είχε αναλάβει τη φροντίδα της οικογένειάς της όταν έχασε τον πατέρα της. Παραδέχθηκε ότι αυτός ήταν ο λόγος που υποσυνείδητα δεν επέτρεπε στον εαυτό της να δημιουργήσει μια ουσιαστική σχέση. Ηταν πολύ συγκινητικό να βλέπεις έναν άνθρωπο όχι μόνο να συνειδητοποιεί, αλλά και να ομολογεί δημόσια κάτι τέτοιο».

Μπορεί, όμως, να διδαχθεί κανείς τα μυστικά του έρωτα και της συντροφικότητας; Και αν ναι, ποια είναι τα κριτήρια που κάνουν κάποιον ειδικό στις σχέσεις ή στο σεξ; Ο Νικόλας Ουρανός αποποιείται τον τίτλο του ειδικού: «Είναι μεγάλη κουβέντα. Θεωρητικά χρειάζεται να έχεις εκπαιδευτεί και επιμορφωθεί από τους καλύτερους ειδικούς του τομέα. Να είσαι ένας δάσκαλος που συνεχίζει να λειτουργεί ταυτόχρονα και σαν μαθητής. Και φυσικά, εκτός από τις ακαδημαϊκές σπουδές, χρειάζεται στη ζωή σου να έχεις βιώσει από όλες τις πλευρές εμπειρίες του θέματος που πραγματεύεσαι. Δηλαδή να έχεις κάνει πρώτος τη διαδρομή μαζί με το έξτρα μίλι της και να έχεις νικήσει».
[www.protothema.gr]

This entry was posted in ΕΛΛΑΔΑ, ΕΛΛΑΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.