Belo: Οχήματα ειδικού τύπου Made in Greece

belo-amea-roadΤο ελληνικό αυτοκίνητο ή γενικότερα το ελληνικής κατασκευής όχημα είναι μια ιστορία με αρετές εκφάνσεις και προσπάθειες αλλά με περιορισμένο αποτέλεσμα. Ένας από τους λόγους της μη επιτυχίας για να το θέσουμε κομψά είναι το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς και για αυτό θεωρούμε σημαντικό πως η έρευνα που έγινε για το project Belo στο οποίο αναφερόμαστε έδειξε την ύπαρξη ανάγκης για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος ειδικού τύπου.

Το Belo δεν είναι ένα συμβατικό αυτοκίνητο αλλά ένα όχημα της αναπτυσσόμενης κατηγορίας των Heavy Quadricycles (L7e), το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων όπως οι χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων. Ταυτόχρονα θα απευθύνεται και σε όσους χρειάζονται ένα όχημα για προσωπική μετακίνηση ή για μεταφορά αγαθών σε αστικό και επιχειρησιακό περιβάλλον.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Το βασικό χαρακτηριστικό του είναι η δυνατότητα διεύρυνσης της γκάμας των αμαξωμάτων του, που βασίζονται στο μεταβλητό πλαίσιο OSVehicle και το μήκος τους φτάνει τα 3 μέτρα. Από κει και πέρα ο ηλεκτροκινητήρας τους αποδίδει 20 ίππους, η μπαταρία είναι 7 kWh, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 45 χλμ./ ώρα, ενώ ο χώρος αποσκευών στις επιβατικές εκδόσεις κυμαίνεται από τα 150 έως τα 220 λίτρα.

Μέχρι στιγμής υπάρχουν 5 διαφορετικές παραλλαγές, με πρώτη τη Belo Wheelchair, που εξασφαλίζει μεγαλύτερη αυτονομία στους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων σε αστικό περιβάλλον, καθώς διαθέτει ηλεκτρικά συρόμενη πόρτα, ράμπα εισόδου και περιστρεφόμενη βάση που διευκολύνουν την είσοδο στο όχημα. Παράλληλα υπάρχουν και δύο επιπλέον θέσεις οι οποίες είναι και συρόμενες ώστε ο υπόλοιπος χώρος να προσαρμόζεται στις εκάστοτε ανάγκες.

Η επιβατική έκδοση Belo Passenger είναι τριθέσια, με τον οδηγό να κάθεται στο κέντρο. Οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις (πλάτος 1,42 μέτρα και ύψος 1,72) το καθιστούν ιδιαίτερα ευέλικτο στα κέντρα των πόλεων, ο ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει τη μηδενική επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την κίνησή του, ενώ η διάθεσή του και με τη μορφή car sharing, θα δίνει τη δυνατότητα χρήσης του για όσο το χρειάζεται κανείς με χρέωση ανά ώρα.

Project Belo Vehicles

Το project Belo περιλαμβάνει μέχρι στγμής 5 διαφορετικούς τύπους αμαξωμάτων. Όλα είναι ηλεκτροκίνητα και με μήκος 3,0 μέτρων, που τα καθιστά ιδιαίτερα ευέλικτα αλλά και φιλικά προς το περιβάλλον. Πηγή: Roe Design Studio

Το Belo Van απευθύνεται στον επαγγελματία που χρειάζεται ένα μικρό, ευέλικτο και πρακτικό όχημα μεταφοράς αγαθών διαθέσιμο προς αγορά ή ενοικίαση. Έχει χώρο φόρτωσης κοντά στο 1 κυβικό μέτρο και προσφέρεται για delivery εντός πόλης, ενώ μια άλλη επαγγελματική έκδοση είναι το Belo Pick-up. Εδώ υπάρχει ανοικτή καρότσα και το καθιστά ιδανικό για όχημα εργασιών συντήρησης ή καθαρισμού Δήμων ή και άλλων φορέων.

Το Belo Taxi με χώρο για τον οδηγό, δύο επιβάτες και τις αποσκευές τους ενδείκνυται για μικρές διαδρομές εντός πόλης, λειτουργώντας επικουρικά με τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και συμβάλλοντας στην «πράσινη» μετακίνηση.

Το Belo είναι αποτέλεσμα της δουλειάς της ομάδας Roe Design Studio και για το συγκεκριμένο πρότζεκτ εργάστηκαν οι Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος (Βιομηχανικός Σχεδιαστής/ Project Manager), Θάνος Παππάς (Μηχανικός Σχεδίασης Προιόντων και Συστημάτων/ Design Research) και Γρηγόρης Πολυμέρου (CAD Designer/ Δημιουργία τρισδιάστατου μοντέλου).

Στην ομάδα μετέχουν και μέλη με διαφορετικό επιστημονικό υπόβαθρο, ενώ αυτήν την περίοδο η Roe Design Studio βρίσκεται σε αναζήτηση χορηγών και χρηματοδότησης για την υλοποίηση της πρώτης φάσης του project που φτάνει μέχρι και την κατασκευή των στατικών πρωτοτύπων σε κλίμακα 1:1.

Το Belo, όταν θα είναι έτοιμο, θα είναι διαθέσιμο τόσο με τις κλασικές μεθόδους πώλησης όσο και μέσω υπηρεσίας car sharing, που απελευθερώνει τους χρηστες από το υψηλό κόστος αγοράς και συντήρησης ενός οχήματος. Πηγή

This entry was posted in ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΕΛΛΑΔΑ, ΕΛΛΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.