Εξάρχεια: Δρομολόγια τρόμου των οχημάτων του ΟΑΣΑ, από τις επιθέσεις ομάδων «αντιεξουσιαστών»

l9Ένα δρομολόγιο γεμάτο αγωνία και φόβο εκτελούν καθημερινά οι οδηγοί των λεωφορείων που καλούνται να περάσουν μέσα από τα Εξάρχεια, καθώς οι συνεχόμενες επιθέσεις στα οχήματα του Δαπό ομάδες αντιεξουσιαστών, έχουν κάνει σχεδόν απροσπέλαστη την περιοχή για οδηγούς και επιβατικό κοινό.

l2Τους τελευταίους μήνες, οι ομάδες αντιεξουσιατών επιδίδονται σε ένα μπαράζ επιθέσεων προς τα αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ, με πολλά οχήματα να έχουν καταστραφεί ολοσχερώς και τους επιβάτες να ταλαιπωρούνται απο αυτή την άτυπη «κατάληψη» των λεωφορείων.

l5Υπεύθυνοι της εταιρείας και κάτοικοι της περιοχής επισημαίνουν πως το φαινόμενο δεν ειναι καινούριο, ωστόσο, η ένταση και η συχνότητα των επιθέσεων τείνει να δημιουργήσει καθεστώς σε μια γειτονιά, όπου καθημερινά χιλιάδες επιβάτες εξυπηρετούνται από τις αστικές συγκοινωνίες.

l7_1Όπως λέει στο Newsit.gr στέλεχος των ΟΣΥ, οι επιθέσεις εναντίον των λεωφορείων ξεκίνησαν πριν από 20 χρόνια, αλλά πλέον η κατάσταση έχει ξεφύγει από τον έλεγχο, γεγονός που οδήγησε την εταιρεία να εκδώσει υπηρεσιακό σημείωμα, καλώντας τους οδηγούς να αποφεύγουν την περιοχή, κατά την εκτέλεση των κενών διαδρομών, όταν δηλαδή τα οχήματα είναι άδεια από επιβάτες.

Εξίσου μεγάλη ταλαιπωρία βιώνουν και οι κάτοικοι των Εξαρχείων, οι οποίοι τις βραδινές ωρες αποφεύγουν να επιβιβάζονται στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που κάνουν στάση στην Πατησίων και τη Στουρνάρη, υπό τον φόβο να «εξαναγκαστούν» να κατέβουν στη μέση της διαδρομής.

l8 l3«Καταλαβαίνω τα κίνητρά τους. Όλοι θελουμε πιο φθηνές μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αλλα αυτό δεν είναι λύση. Αντιθέτως, δημιουργούν πρόβλημα σε όσους θέλουν να «προστατέψουν». Αυτός που είναι φτωχός και χάσει το τελευταίο λεωφορείο, γιατί το έκαψαν, θα πληρώσει ταξί για να παει σπίτι του», λέει η Πόπη, που μένει στα Εξάρχεια τα τελευταία 30 χρόνια.

Οδός Στουρνάρη, 11 το βράδυ… Το Newsit.gr επιβιβάστηκε στο λεωφορείο, που περνά μέσα απο τους δρόμους των Εξαρχείων και μίλησε με τον οδηγό του τελευταίου δρομολογίου. Ο Γιάννης αναλαμβάνει καθημερινά τη λήξη της βάρδιας και εξομολογείται πως όταν πέφτει το σκοτάδι στα Εξάρχεια, υπάρχει φόβος.

l6«Σίγουρα υπάρχει φόβος. Ειδικά τις νυχτερινές ώρες, όταν παίρνουμε 11-12 το τελευταίο, δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί. Και από μέσα, από τους επιβάτες, αλλά και απ’ο τους έξω», σημειώνει ο Γιάννης και εξηγεί πως το νυχτοκάματο στα Εξάρχεια, μόνο εύκολο δεν είναι.

l9«Έχω ακούσει από έναν συνάδελφο, συγκεκριμένα από το αμαξοστάσιο του Ελληνικού, που έτυχε να δουλεύει τη γραμμή 608 από Γαλάτσι προς το νεκροταφείο Ζωγράφου. Στο ύψος της Πατησίων, στο Πολυτεχνείο, τον σταμάτησαν, έδωσαν εντολή να κατέβει κάτω ο κόσμος και ο οδηγός, για να κάψουν το όχημα. Βέβαια ο οδηγός προσπάθησε με τους πυροσβεστήρες που είχε το όχημα και ευτυχώς το έσωσε με μικρές ζημιές απο τη φωτιά. Είναι ενα γεγονός που μπορεί να το ζήσει ο καθένας σε αυτή τη δουλειά που κάνουμε», περιγράφει ο οδηγός του λεωφορείου και υπογραμμίζει πως στο λεκανοπέδιο υπάρχουν δρομολόγια, όπως στην περιοχή του Μενιδίου, όπου οι συνάδελφοί του παίζουν τη ζωή τους κορόνα-γράμματα.

Σε αυτές τις «γκρίζες ζώνες» μέσα στην πρωτεύουσα, οι ΟΣΥ αποφεύγουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα επιλέγοντας παρακαμπτήριες οδούς και πετούν το «μπαλάκι» στην αστυνομία, που καλείται να δώσει λύση στην ταλαιπωρία εργαζομένων και επιβατικού κοινού.

l1 l4Πηγή

This entry was posted in ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΛΛΑΔΑ, ΕΛΛΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ and tagged , , , , . Bookmark the permalink.