Μεγάλες καταστροφές στα λεωφορεία από τους «γνωστούς – αγνώστους»

Της Μαρίας Μόσχου

Στο …έλεος των βανδάλων βρίσκονται καθημερινά τόσο λεωφορεία και τρόλεϊ όσο και σταθμοί του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου προκαλώντας τον «τρόμο» σε επιβάτες και εργαζόμενους στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Οι επιθέσεις κατά του στόλου των αστικών συγκοινωνιών διαδέχονται η μία την άλλη, υποδαυλίζοντας το αίσθημα ανασφάλειας των πολιτών και μετατρέποντας τις μετακινήσεις από καθημερινή συνήθεια σε …περιπέτεια.

Η δράση κουκουλοφόρων στο κέντρο της Αθήνας έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό στην ελληνική αστυνομία καθώς τείνει να γίνει ανεξέλεγκτη. Μετά και την επίθεση σε βάρος του καθηγητή Αγγελου Συρίγου στο Πάντειο, τις καταδρομικές επιθέσεις σε λεωφορεία και το γενικότερο κλίμα φόβου στο κέντρο, πολλοί εκφράζουν την ανησυχία τους για τις μελλοντικές εξελίξεις.

Οι «γνωστοί – άγνωστοι» άλλοτε με μολότοφ, άλλοτε με βαριοπούλες καίνε και σπάνε οχήματα και καταστρέφουν ή κλέβουν ακυρωτικά μηχανήματα τα οποία ως «λάφυρα» αναρτούν σε ιστοσελίδες επισημαίνοντας ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν θα εφαρμοστεί και πως η πρόσβαση στις αστικές συγκοινωνίες πρέπει να είναι ελεύθερη για όλους τους πολίτες. Δεν διστάζουν μάλιστα πλέον να δίνουν και … ραντεβού σε σταθμούς για να τα .. σπάσουν!

Αποτέλεσμα τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να αποσύρονται από την κυκλοφορία για μία έως τέσσερις μέρες μέχρι να ανακατασκευαστούν τα μηχανήματα αλλά και οι ζημιές. Οι επιβάτες περιμένουν ακόμα και μιάμιση ώρα στην στάση για ένα δρομολόγιο ενώ η ζημιά για τις μεταφορικές εταιρείες έχει ξεπεράσει τα 3,5 εκατ. ευρώ μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο. Ακόμα μεγαλύτερη είναι η αιμορραγία από τα διαφυγόντα έσοδα μια και κάθε μέρα που δεν κυκλοφορεί ένα λεωφορείο προκαλεί «μαύρη τρύπα» περίπου 250 ευρώ!

Αξιοσημείωτο είναι ότι την προηγούμενη Τετάρτη προκλήθηκαν καταστροφές σε 21 λεωφορεία και τρόλεϊ τα οποία επανακυκλοφόρησαν σταδιακά από την Παρασκευή με την ΟΣΥ να χάνει έσοδα περίπου 10.000 για 48 ώρες που έμειναν εκτός κυκλοφορίας τα συγκεκριμένα οχήματα.

Επίσης τα καινούργια μηχανήματα που κοστίζουν 1500 ευρώ το ένα είναι ασφαλισμένα και έτσι κάθε φορά που γίνονται φθορές πρέπει να καταγράφεται το περιστατικό από την αστυνομία. Αυτό ουσιαστικά προϋποθέτει ακινητοποίηση του λεωφορείου ακόμα και αν δεν έχουν καταστραφεί τα παλιά ακυρωτικά ώστε ο οδηγός να περιμένει την αστυνομία.

Μια τέτοια διαδικασία μπορεί και να ξεπεράσει τις δύο ώρες με τους επιβάτες να περιμένουν στην στάση το λεωφορείο και την αξιοπιστία της ΟΣΥ να δέχεται τεράστιο πλήγμα.

Σημειώνεται ότι τα νέα ακυρωτικά μηχανήματα είναι πιο ευάλωτα σε βανδαλισμούς λόγω του πλαστικού περιβλήματος ενώ τα σημερινά ακυρωτικά τα οποία είναι μεταλλικά, «δυσκόλευαν» τους βασανιστές, οι οποίοι τα έθεταν εκτός λειτουργίας φράζοντας την οπή υποδοχής του χάρτινου εισιτηρίου.

Μέχρι τώρα, οι ζημιές του ΟΑΣΑ από τη… δραστηριότητα των άγνωστων κουκουλοφόρων έχουν κοστίσει εκατομμύρια ευρώ εάν συνυπολογιστούν τα οχήματα που έχουν πυρποληθεί. Σε διάστημα περίπου ενός έτους έχουν γίνει στάχτη 6 τρόλεϊ και 2 λεωφορεία. Έχουν υποστεί βανδαλισμούς ή κλαπεί περίπου 100 ακυρωτικά μηχανήματα και έχουν στοχοποιηθεί εργαζόμενοι στον έλεγχο κομίστρου χωρίς να συνυπολογίζονται οι μικρότερες βλάβες σε πάνω από 500 παλιά ακυρωτικά μηχανήματα το περασμένο καλοκαίρι.

Ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζης έχει παραδεχτεί πως οι πανάκριβες υπηρεσίες που προσφέρουν οι security που φυλάνε τους σταθμούς είναι ελλιπείς. Η αντικατάστασή τους από αστυνομικούς έχει ανακοινωθεί εδώ και μήνες αλλά μέχρι σήμερα τίποτα δεν έχει προχωρήσει. Η επανασύσταση ενός σώματος ασφαλείας από εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ έχει και αυτή ανακοινωθεί αλλά και πάλι τίποτα δεν έχει γίνει.

Δυτική Αττική

Την ίδια στιγμή εκτεθειμένοι σε…συμμορίες είναι οι επιβάτες σε πολλές γραμμές λεωφορείων στη Δυτική Αττική, Ζεφύρι, Άνω Λιόσια, Μενίδι, Ασπρόπυργο και Πειραιά. Είναι οι περιοχές που το 90% των οδηγών δεν θέλει να πραγματοποιεί δρομολόγια. Αν και τα προβλήματα έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια, ωστόσο λύση δεν έχει δοθεί ούτε από την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά ούτε και από τον ΟΑΣΑ.

Τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων που αντιμετωπίζουν συχνά προβλήματα είναι σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Συνδικάτου κ. Φώτη Νικολακόπουλο το Β12 (Αθήνα – Ανω Λιόσια), το 735 (Κάτω Πατήσια – Ζεφύρι), το Α10 (Στ. Λαρίσης – Αχαρναί), το 839 που συνδέει την Αγία Βαρβάρα με το μετρό και 805 (Νεόκτιστα – Ασπρόπυργος).

Όπως είπε μιλώντας στην «Η» ο κ. Νικολακόπουλος, οι εργαζόμενοι προσπαθούν μόνοι τους να διασφαλίσουν την ασφάλεια των επιβατών. Δεν είναι τυχαίο ότι το Συνδικάτο Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ έχει αποφασίσει να διακόψει με δική του πρωτοβουλία δρομολόγια, προκειμένου να διαφυλάξει την ακεραιότητα οδηγών και επιβατών. Δεν είναι τυχαίο ότι από τους 600 οδηγούς οι 500 υπέγραψαν κείμενο που ζητούσαν να μη συμμετέχουν στα συγκεκριμένα δρομολόγια.

Ολοσχερώς κατεστραμμένα οχήματα μέσα σε ενάμιση χρόνο:

• 4 τρόλεϊ 12μετρα το καθένα από τα οποία κοστίζει 465 χιλ. ευρώ

• 2 αρθρωτά τρόλεϊ 18μετρο (νταλίκα) με κόστος 615χιλ. ευρώ

• 1 λεωφορείο νταλίκα με κόστος 400 χιλ. ευρώ

• 1 λεωφορείο μίνι με κόστος 280 χιλ. ευρώ Πηγή

Advertisements
This entry was posted in ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΛΛΑΔΑ, ΕΛΛΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ and tagged , , , , . Bookmark the permalink.