Προς πώληση τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας

Το ΤΑΙΠΕΔ προκηρύσσει εντός των επόμενων εβδομάδων τους πρώτους διαγωνισμούς προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας.

Η αναβάθμιση της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας σε συνδυασμό με την Εγνατία Οδό, τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου TAP και τα δρομολογούμενα offshore έργα του πλωτού σταθμού αποθήκευσης φυσικού αερίου FSRU στην πρώτη περιοχή και την παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) ανοικτά της Νότιας Καβάλας δημιουργούν έναν ισχυρό γεωστρατηγικό βορειοανατολικό άξονα στη χώρα.

Έντονο ενδιαφέρον ιδίως για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει δείξει ο αμερικανικός παράγοντας, με τον πρεσβευτή των ΗΠΑ, Τζέφρι Πάιατ, να αναγγέλλει ουσιαστικά και τη συμμετοχή του κυβερνητικού οργανισμού αναπτυξιακής χρηματοδότησης (DFC) με αμερικανικά επενδυτικά σχήματα στη διεκδίκηση της συγκεκριμένης υποδομής.

Στην Καβάλα η υποπαραχώρηση αφορά τον εμπορευματικό λιμένα Φίλιππος Β’ στη Νέα Καρβάλη. Βρίσκεται 8 χλμ. ανατολικά της Καβάλας και οι υποδομές του μπορούν να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα δύο πλοία μήκους 190 μ. και ένα πλοίο Ro-Ro. Μετά την ολοκλήρωση των έργων επέκτασής του, τον Μάρτιο του 2019, μια επένδυση που προϋπολογίστηκε στα 16 εκατ. ευρώ, το εμπορικό λιμάνι διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 910 μέτρων, βάθος στα κρηπιδώματα έως και 12 μέτρων και χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων περίπου 282.000 τ.μ.

Η Ηγουμενίτσα έχει σχεδόν αποκλειστικές δραστηριότητες την επιβατηγό ναυτιλία και αποτελεί την πύλη εισόδου και εξόδου με την Ιταλία. Ο οργανισμός ελέγχει και τρεις γειτονικές μαρίνες. Ο ιταλικός όμιλος Grimaldi φέρεται να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον έλεγχο της δραστηριότητας σε ό,τι αφορά τις γραμμές με την Ιταλία, τις οποίες ούτως ή άλλως χρησιμοποιεί. Τα δυνητικά ετήσια έσοδα του λιμανιού αναμένεται να αυξηθούν, μετά την ιδιωτικοποίηση, από 5,8 σε περίπου 9 εκατ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με εξειδικευμένες εκτιμήσεις.

Ετησίως διακινούνται 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 250.000 φορτηγά. Κύριες συνδέσεις του λιμένα είναι οι ιταλικοί λιμένες Μπάρι, Μπρίντιζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα, καθώς και η νήσος της Κέρκυρας. Εκτείνεται σε χερσαία ζώνη 210 στρεμμάτων (130 στρ. χερσαία λιμενική ζώνη και 80 στρ. χώροι στάθμευσης και λοιποί βοηθητικοί χώροι). Πηγή

This entry was posted in ΕΛΛΑΔΑ, ΕΛΛΑΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s