Δεν μας τα λέει καλά ο Ζάεφ

Γράφει ο Βαγγέλης Σαρακινός

Δεν πέρασαν παρά μόνο λίγα εικοσιτετράωρα από τις απανωτές προκλήσεις των Σκοπίων και προσωπικά του Ζάεφ για το θέμα που προέκυψε με την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου και ήρθε ένα νέο χτύπημα στην Συμφωνία των Πρεσπών, αυτή τη φορά από το υπουργείο Τουρισμού της Βόρειας Μακεδονίας. Το εν λόγω υπουργείο συνεχίζει να προωθεί τουριστικά τη χώρα με το γνωστό προκλητικό μότο “Macedonia Timeless” (Αιώνια Μακεδονία), το οποίο είναι αντίθετο με τον πυρήνα της Συμφωνίας και θυμίζει την περίοδο Γκρουέφσκι, στην οποία άλλωστε καθιερώθηκε.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ανάλογο περιστατικό είχε συμβεί και πριν δύο χρόνια και τότε η κυβέρνηση των Σκοπίων είχε δεσμευθεί να τροποποιήσει την επίσημη τουριστική καμπάνια. Σήμερα, ωστόσο, το υπουργείο Τουρισμού της Βόρειας Μακεδονίας εξακολουθεί να σφυρίζει κλέφτικα, αφού, όπως αποκαλύφθηκε, η επίσημη τουριστική ιστοσελίδα της χώρας, λειτουργεί σε δύο εκδοχές: τόσο με την αρχική ονομασία (www.macedonia-timeless.com) όσο και με τη νέα (www.northmacedonia-timeless.com) με την ένδειξη “Μacedonia’s official tourism web site”.

Εννοείται ότι και οι δύο σελίδες παραπέμπουν στα κοινωνικά δίκτυα (facebook, twitter, youtube), όπου και εκεί οι επίσημες ονομασίες τους παραμένουν στο μότο “Macedonia Timeless”. Όλες δε οι φωτογραφίες με τα αξιοθέατα αναφέρουν τη χώρα ως Μακεδονία, ενώ χρησιμοποιούνται hashtag με τους όρους “Macedonia”, “Macedonia Timelles” κ.α. Αυτό το “Macedonia Timelles” αμφισβητεί όμως την ουσία της Συμφωνίας των Πρεσπών, η οποία ορίζει σαφώς ότι η αποκαλούμενη ως “Βόρεια Μακεδονία” χώρα δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την ιστορική ελληνική Μακεδονία.

Το “παίζει” Γκρουέφσκι ο Ζάεφ

Σημειώνεται ότι το μότο αυτό είχε καθιερωθεί το 2009, στο πλαίσιο των πολιτικών του παντοδύναμου τότε Γκρουέφσκι, και της γνωστής κιτς εκστρατείας του να συνδέσει τους κατοίκους των Σκοπίων και την μόλις εξήντα ετών αυθαιρεσία τους να αυτοαποκαλούνται “Μακεδόνες” με την αρχαία ελληνική Μακεδονία και μια διαρκή ιστορική συνέχεια δυόμιση χιλιάδων ετών. Σε αυτήν την λογική παραπέμπουν όμως και τα φαντασμαγορικά σποτ που προβλήθηκαν από τους γείτονες σε τοπικά και διεθνή δίκτυα (CNN, EURONEWS, TRAVEL CHANNEL κ.ά.) με τα οποία επιχείρησαν για άλλη μία φορά να εμφανιστούν ως απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων, διαφημίζοντας παραλλήλως “μακεδονικά” κρασιά. Διαβάστε την συνέχεια στην πηγή

This entry was posted in ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΕΛΛΑΔΑ, ΕΛΛΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΣΚΟΠΙΑ and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.