ΚΟΣΜΟΠΟΛΗ, ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ…

Η Παγκοσμιοποίηση και η Νέα Τάξη χρησιμοποιούν διάφορους τρόπους για να επιτύχουν τους στόχους τους. Βασικός στόχος η καταπολέμηση της ιδέας του έθνους και της πατρίδος. Τη θέση της πατρίδος και του πατριωτισμού παίρνουν η κοσμόπολη, ο κοσμοπολιτισμός και ο πολυπολυτισμός.

Η προπαγάνδα κατά του έθνους έχει επιδράσει βαθιά σε μεγάλα τμήματα της νεολαίας. Ακούμε συχνά το δήθεν αθώο τραγουδάκι «Είμαστε όλοι παιδιά της Γης» ή το άλλο «Κηλίδες αίματος στο πρόσωπο της Γης».

Εδώ από τη μια μεριά προβάλλεται η Γη ως φυσικό οικοσύστημα με τον άνθρωπο μέσα σ’ αυτά και συγχρόνως διαπλέκεται αριστοτεχνικά με την πολιτική έννοια της «κοσμόπολης» ως κοινής
δήθεν πατρίδας όλων των ανεθνικών κοσμοπολιτών του ελλαδικού χώρου. Η έννοια «Γη» εισάγεται επομένως ως υποκατάστατο της ελληνικής πατρίδας, η οποία ως «κηλίδα αίματος», δηλαδή έθνος, είναι δήθεν απαράδεκτη.

Όλοι αυτοί πρέπει να μάθουν ότι ο όρος «κοσμοπολιτισμός» και «κοσμόπολις» είναι όροι στωικοί της ελληνικής φιλοσοφίας, δηλαδή από την πολιτισμένη ανθρωπότητα γενικώς αναγνωρισμένη κατάκτηση του ελληνικού πνεύματος του Ανθρωπισμού (το ίδιο ακριβώς ισχύει για τον όρο «οικουμένη». (κατοικημένη γη) οικουμενικός και οικουμενικότητα που έχουν υιοθετήσει οι χριστιανικές εκκλησίες).

Είναι μεγάλο λάθος η θεωρία ότι για να αγαπήσεις το δικό σου έθνος πρέπει να μισήσεις τα άλλα έθνη! Πού στηρίζεται αυτή η θεωρία είναι δύσκολο να το καταλάβει κανείς… Για να γίνουν πιστευτοί στις θεωρίες τους, δηλαδή για την ανάγκη να υπάρχει ο «πολυπολιτισμός», δηλ. ο πολυεθνοτισμός (με τη μετανάστευση λαών) ως φάρμακο και θεραπεία, υποστηρίζουν ότι τα έθνη – κράτη δημιουργούν τους πολέμους και την επιθετικότητα αυτού του πλανήτη. Ενώ, δήθεν, η συμβίωση πολλών λαών συμβάλλει στο να φθάσει ο άνθρωπος στην αγάπη της ανθρωπότητας.

Ο στωικός φιλόσοφος Ιεροκλής δίνει την απάντηση στο θέμα αυτό: «Η αγάπη του τόπου όπου γεννιέται και ανδρώνεται ο άνθρωπος είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να φθάσει κανείς στην αγάπη της ανθρωπότητας».

Κάτι ανάλογο είχε κάνει την εμφάνισή του στα τέλη του 19ου και αρχές του 20ου αιώνα, όταν ακουγότανε θεωρίες περί κοσμοπολιτισμού. Ξαφνικά το 1909 ήθε ο Ίων Δραγούμης με το ψευδώνυμο Ίδας να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και γράφει: «Εγώ ένα μονάχα ξέρω, πως εγώ δεν μπορώ να γίνω κοσμοπολίτης, γιατί ο κοσμοπολιτισμός, που περνώντας από τη λογική μου, φαίνεται σα σωστός, δεν μπόρεσε ακόμα να χωθεί στα κόκαλά μου και στα νεύρα μου, στη θέλησή μου, θέλω να πω, για να γίνει δικός μου. Ο κοσμοπολιτισμός για μένα είναι μια παράσταση ξένη. Μόνον με το λογικό μου μπορώ να τη νιώσω και γι’ αυτό ούτε μια τρίχα του κεφαλιού μου δεν καταφέρνει να αλλάξει. Αίσθημα δικό μου δεν είναι… Μα δεν μπορώ να πάψω εγώ να είμαι Έλληνας, επειδή το θέλει μια θεωρία ή ένα αίσθημα όχι δικό μου, παράξενο» («Σαμοθράκη»).

Σε άλλο σημείο γράφει: «Εμείς (οι Έλληνες) ποτέ δεν θελήσαμε να πνίξωμε άλλα έθνη. Αυτά, όμως, τα έθνη που πολεμούν να μας καταπιούν, τα μαχόμαστε και μ’ όλο το δίκιο μας. Οι Έλληνες πάντα έτσι ένιωθαν την πατρίδα και τον κοσμοπολιτισμό. Ο Ελληνισμός, αφότου φανερώθηκε στον κόσμο, δεν γυρεύει να φτιάξει στενοκέφαλα εθνικά έργα, παρά έργα ανθρώπινα, αλλά για να τα καταφέρει στερεώνεται πρώτα καλά μέσα στην πατρίδα του. Και αυτός ο πολιτισμός του είναι η δύναμη που δημιουργεί έργα ανθρώπινα».

Αν ζούσε σήμερα ο Ίδας (Ίων Δραγούμης) θα απαντούσε στους νάνους του πνεύματος που επιφέρουν το λυκόφως της Ελλάδος, με το έργο του: «Ελληνικός Πολιτισμός»: «Τι μιμούνται οι Έλληνες τις ευρωπαϊκές συνήθειες και ιδέες! Εμείς έχομε στο αίμα μας μέσα έναν πολιτισμό καλύτερο από κάθε άλλον. Έπρεπε να είμαστε πιο διαγνωστικοί και να γινόμαστε πιο περήφανοι για τον πολιτισμό μας».

Σε άλλο σημείο: «Εναντίον στο ρεύμα του κοσμοπολιτισμού πηγαίνει το ρεύμα του Ελληνισμού και κάθε εθνισμού. Ο πολιτισμός της Ευρώπης ο τωρινός πηγαίνει κατά τον κοσμοπολιτισμό.
Οι περισσότεροι αφήνονται στο ρεύμα αυτό. Είναι, όμως, και πολλοί που δεν αφήνονται. Τι κάνουν αυτοί; Κλείνονται στο καυκί τους από σιχαμό για τη μετριότητα του ευρωπαϊκού πολιτισμού και του κοσμοπολιτισμού. Όσο μέτριο κι αν είναι το σπίτι τους, το καυκί τους, όμως καλύτερο είναι από τον κοσμοπολιτισμό και τους εμπνέει περισσότερο. Εκεί βρίσκουν και καλλιεργούν τη δροσερή πηγή κάθε δυναμισμού τους».

Όπως βλέπουμε, ένας μεγάλος Έλληνας, ο Ίων Δραγούμης, πριν από έναν αιώνα δίνει απάντηση στην σημερινή ενορχηστρωμένη επίθεση κατά του έθνους. Σήμερα υπάρχει και νέα πιο επικίνδυνη θεωρία: Ο Πολυπολιτισμός. Και γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνη, όταν εμφανίζονται Έλληνες πολιτικοί να υποστηρίζουν ότι «εάν βασίσουμε την ταυτότητά μας αποκλειστικά στη θρησκεία, την εθνική ή φυλετική καταγωγή, τότε επιλέγουμε κοινωνίες είτε θεοκρατικές, είτε βαθιά αυταρχικές, ρατσιστικές ή ακραία εθνικιστικές». (Εννοώντας ότι δήθεν μόνον στον πολυπολιτισμό μπορούμε να στηριχθούμε!).

Από το 1913 διέβλεψε ο Δραγούμης αυτό που ζούμε σήμερα: «Η ελληνική γη χρειάζεται χέρια να την δουλέψουμε, διότι τα παιδιά της την αφήνουν και φεύγουν. Αν εξακολουθήσουν αυτό, είπε το 1913 ο Ίων, θα έλθουν σίγουρα, σήμερα – αύριο, ξένοι να εκμεταλλευθούν τον τόπο μας». Η προφητεία επαληθεύτηκε.

Προφητικά ο Δραγούμης τόνισε ότι το κάθε Έθνος οφείλει να διατηρήσει τον πολιτισμό του. «Όσα Έθνη δείχνονται άξια να γεννούν πολιτισμούς είναι σημαντικά στον κόσμο και αξίζουν να ζουν και να προκόβουν. Τα άλλα χρησιμεύουν μονάχα για δούλοι, για όργανα, για πάτημα, είναι οι σκλάβοι των πολιτισμένων, το υποπόδιο των ποδιών τους…».

Τι θα έλεγε, αλήθεια, σήμερα ο Δραγούμης αν ζούσε βλέποντας την προσπάθεια που γίνεται να κοπεί η παράδοση από τους Έλληνες, να περιθωριοποιηθεί η Εκκλησία και να ομογενοποιηθούμε με ένα άλλο θολό πολιτισμικό μόρφωμα, αυτό της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας, στην οποία κυριαρχία, λόγω κοσμικής ισχύος, θα έχει ο φαστφουντάδικος «πολιτισμός» των ΗΠΑ.

Αυτός ήταν ο Ίων Δραγούμης. Έλληνας παραδοσιακός, που πίστευε στην αξία της πολιτισμικής του κληρονομιάς και της παράδοσής του. Δεν αγνοούσε τα επιτεύγματα των άλλων Ευρωπαίων, όμως πίστευε ότι και οι Έλληνες μπορούν να τα επιτύχουν χωρίς να στερηθούν τίποτε από τον Εθνισμό τους, ούτε βεβαίως από τη θρησκεία τους, πολυτιμότατο εφόδιο για την πορεία τους.

Αθανάσιος Δέμος

Πηγή

ΕΛΛΑΣ

Share

This entry was posted in ΕΛΛΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ and tagged , , , , . Bookmark the permalink.