Πολυεθνικές Vs Eλληνικές εταιρείες

companiesΜε «όπλο» την πλεονάζουσα ρευστότητά τους ενέτειναν τον πόλεμο τιμών και επένδυσαν στην κυκλοφορία νέων προϊόντων, σε αντίθεση, με την πλειονότητα των εγχώριων επιχειρήσεων, οι οποίες λόγω έλλειψης κεφαλαίων αναγκάστηκαν σε αναδίπλωση και συρρίκνωση της παρουσίας τους.

Ωστόσο, υπήρξαν κάποιες ελληνικές εταιρείες που όχι μόνο «δεν το έβαλαν κάτω», αλλά αντίθετα «πέρασαν στην αντεπίθεση», διεκδικώντας μερίδιο από την πίτα της αγοράς. Ορισμένες, μάλιστα, εκμεταλλευόμενες και τη στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα έχουν καταφέρει να ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις τους πολυεθνικούς αντιπάλους τους, και να διεκδικούν με αξιώσεις ακόμη και την πρωτοκαθεδρία στον κλάδο τους.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η μάχη ανάμεσα σε Έλληνες και ξένους θα συνεχισθεί με ακόμη μεγαλύτερη ένταση το επόμενο διάστημα, καθώς οι πολυεθνικές δεν πρόκειται να καθίσουν «με σταυρωμένα τα χέρια», τη στιγμή μάλιστα που η πίτα της αγοράς θα παραμένει καθηλωμένη στα σημερινά επίπεδα. Απεναντίας, θα επιδιώξουν να ανακτήσουν το έδαφος που έχασαν το προηγούμενο διάστημα και να αποσπάσουν μερίδιο από τους εγχώριους παίκτες, οι οποίοι θα πρέπει να βρουν λύσεις για να διατηρήσουν τη θέση τους.

Μπορεί η ύφεση να έπληξε βαρύτατα τις ελληνικές επιχειρήσεις, με την πλειονότητα να ταλανίζεται ακόμη και σήμερα από σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, ωστόσο υπήρξαν ορισμένες που κόντρα στο ρεύμα πέτυχαν να ενδυναμώσουν τη θέση τους και να αυξήσουν το πελατολόγιό τους. Αντί της άμυνας προτίμησαν να κινηθούν επιθετικά, προσφέροντας καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και πόνταραν στη στροφή των καταναλωτών σε ντόπιους παραγωγούς.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της αλυσίδας Goody’s, η οποία εδώ και χρόνια ηγείται του χώρου της παρά την παρουσία του αμερικάνικου κολοσσού McDonalds, καθώς και των καταστημάτων καφέ Mikel, που «φυτρώνουν σαν μανιτάρια» σε διάφορα σημεία της Ελλάδας τους τελευταίους μήνες, και τα οποία τείνουν να επισκιάσουν τα φημισμένα Starbucks. «Σκληρά καρύδια» επίσης αποδεικνύονται η Aegean Airlines του ομίλου Βασιλάκη, αλλά και η Πλαίσιο Computers της οικογένειας Γεράρδου, οι οποίες έχουν καταφέρει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού με τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες και τα καινοτόμα προϊόντα που προσφέρουν.

Goody’s VS McDonalds

Η διαμάχη τους κρατάει χρόνια. Μάλιστα, αποτελεί «case study» (παράδειγμα μελέτης) για το πώς μια τοπική εταιρεία κατάφερε να αντιμετωπίσει ένα ισχυρό κολοσσό και να τον περιορίσει σε ρόλο «κομπάρσου». Τα Goody’s κατόρθωσαν να πάρουν το πάνω χέρι καθώς από την πρώτη στιγμή προσέφεραν αυτό που ήθελαν οι καταναλωτές. Από το ιστορικό πλέον «club sandwich», για το οποίο η νεολαία σχημάτιζε ατελείωτες ουρές έξω από τα καταστήματά της, μέχρι την υιοθέτηση του νέου μνού με βάση τα μπιφτέκια από 100% μοσχαρίσιο κρέας, η ελληνική αλυσίδα αφουγκράζεται τον παλμό της εποχής και προσελκύει διαρκώς νέους πελάτες.

Από την άλλη πλευρά, τα λάθη στρατηγικής που έγιναν στο ξεκίνημα της στις αρχές της δεκαετίας του 1990, αποδείχθηκαν καθοριστικά για την πορεία των Mcdonalds στην ελληνική αγορά. Ούτε η δραστική μείωση των τιμών, αλλά ούτε η ενσωμάτωση μεσογειακών γεύσεων στο μενού τους ήταν ικανές να αντιστρέψουν την εις βάρος της κατάσταση. Η εικόνα δεν διαφοροποιήθηκε πολύ ούτε στη διάρκεια της κρίσης, όπως κάποιοι περίμεναν, λόγω της στροφής των καταναλωτών σε πιο φθηνές λύσεις. Τα Goody’s εξακολουθούν, παρά τις σημαντικές απώλειες που υπέστησαν και τα ίδια από την παρατεταμένη κάμψη της κατανάλωσης, να κρατούν τα σκήπτρα στη μαζικής εστίαση της χώρας.

Ελληνες εμφιαλωτές VS Coca-Cola

Αν και υπάρχει ακόμη πολύ δρόμος μέχρι να αμφισβητήσουν την κυριαρχία της Coca-Cola, οι Έλληνες εμφιαλωτές αναψυκτικών, όπως η πατρινή Λουξ Μαρλαφέκας και η βολιώτικη ΕΨΑ, αλλά και μικρότερες όπως η ροδίτικη ΒΑΠ, η χανιώτικη Γεράνι, οι Χυμοί Χίου και η ηρακλειώτικη Φήμη, αποσπάσουν συστηματικά το τελευταίο διάστημα μερίδιο από τον αμερικάνικο κολοσσό στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση, δηλαδή στις πορτοκαλάδες, τις λεμονάδες, τις βυσσινάδες κ.α. Η εξέλιξη αυτή σε ένα μεγάλο βαθμό οφείλεται στη στροφή των καταναλωτών στους ντόπιους παραγωγούς και στα ελληνικά προϊόντα καθώς με αυτό τον τρόποι επιχειρούν να στηρίξουν τις θέσεις εργασίας και κατ’ επέκταση την ελληνική οικονομία. Την ίδια ώρα, νέοι παίκτες κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά, διαβλέποντας την ευκαιρία αλλά και τα περίθώρια ανάπτυξης που υπάρχουν. Η πιο πρόσφατη είσοδός είναι αυτή της η ηπειρώτικη βιομηχανία εμφιάλωσης «Βίκος», λανσάροντας μια νέα σειρά καινοτόμων αναψυκτικών σε επτά γεύσεις με στόχο την κατάκτηση διψήφιου μεριδίου έως το τέλους του 2015.

Mikel VS Starbucks

Αναπτύσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς για τα δεδομένα της εποχής. Έχει αποκτήσει ήδη φανατικούς θαυμαστές, οι οποίοι την επισκέπτονται καθημερινά για να πιούν το καφέ τους. Ο λόγος για την αλυσίδα καταστημάτων καφέ Mikel, η οποία σύμφωνα με το γνωστό αμερικάνικο περιοδικό Forbes έχει υποχρεώσει τα Starbucks να ρίξουν τις τιμές τους στην Ελλάδα, σε μια προσπάθεια να ανακόψουν την ορμή τους.

Το μυστικό της λαρισινής εταιρείας κρύβεται, σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς στα εξής: α) στις προσιτές τιμές, όχι μόνο στα ροφήματα αλλά και στα υπόλοιπα προϊόντα, αλμυρά και γλυκά σνακς, β) στο διευρυμένο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων της, καθώς περισσότερα ανοίγουν στις 5 το πρωί και κλείνουν στις 11 το βράδυ ή τα μεσάνυχτα, γ) στη διανομή κατ’ οίκον και δ) στα σημεία που είναι τοποθετημένα τα καταστήματά της, και στα οποία υπάρχει πολύ κίνηση. Σε λιγότερα από δύο χρόνια, η αλυσίδα έχει ανοίξει περισσότερα από 87 καταστήματα, με έμφαση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ έχει αυξήσει κατακόρυφα τον τζίρο της (ανήλθε σε 1,57 εκατ. ευρώ το 2013 από μόλις 343 χιλ. ευρώ το 2012). Εκτός από τα Mikel ανάλογη πορεία έχουν τα Coffee Island, τα οποία ξεκίνησαν το 1999 στην Πάτρα και σήμερα αριθμούν 200 σημεία σε Ελλάδα και εξωτερικό, τα Foccacino, ενώ σταθερή αξία παραμένουν τα Flocafe.

Πλαισιο VS Dixons & Media Markt

Με ποιοτικά προϊόντα σε προσιτές τιμές αλλά και παρέχοντας υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση και τεχνική υποστήριξη, η Πλαίσιο είναι σήμερα ένας από τους κορυφαίους προορισμούς για προϊόντα τεχνολογίας στη χώρα μας. Παρότι, ανταγωνίζεται μεγάλες πολυεθνικές όπως η αγγλική Dixons (Κωτσόβολος) και η γερμανική Media Markt, η ελληνική αλυσίδα της οικογένειας Γεράρδου θεωρείται σημείο αναφοράς στον χώρο των προϊόντων τεχνολογίας, μέσα από σκληρή προσπάθεια και έξυπνες κινήσεις. «Κλειδί» θεωρείται και η αποκλειστική σειρά προϊόντων Turbo-X, τα οποία παρότι αρχικά αντιμετωπίσθηκαν με καχυποψία από ένα μεγάλος μέρος του καταναλωτικού κοινού σήμερα βρίσκουν μεγάλη αποδοχή. Μάλιστα, τα Turbo-X καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στους επιτραπέζιους υπολογιστές και την τρίτη στους φορητούς, ενώ στην τρίτη θέση είναι και τα tablets. Μάλιστα, πριν από μερικούς μήνες, κυκλοφόρησαν τηλεοράσεις και smartphones με το σήμα αυτό, ενδεικτικό της εμπιστοσύνης αλλά και της δυναμικής που αποκτά πλέον η σειρά αυτή. Στόχος της Πλαίσιο είναι να παραμένει ανάμεσα στις πρώτες επιλογές των καταναλωτών, βελτιώνοντας τις υποδομές και τις διαδικασίες της και διατηρώντας την κερδοφορία της.

Aegean VS Ryanair

Παρά τη δυναμική εμφάνιση στην αεροπορική αγορά της χώρας, η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους δεν έχει -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- απειλήσει την πρωτοκαθεδρία της Aegean. Η εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη, μετά και την εξαγορά της Olympic Air, διατηρεί και ταυτόχρονα αυξάνει το μεταφορικό της έργο, τόσο στο εσωτερικό τόσο και στο εξωτερικό, παρά το μπαράζ των δελεαστικών προσφορών από τη Ryanair με εισιτήρια από 9,99 ευρώ! Τα νέα αεροπορικά «ήθη» που έφερε στη χώρα μας ο Ιρλανδός επιχειρηματίας O’ Neal, όπως η ξεχωριστή χρέωση των αποσκευών και η χρέωση της θέσης σε παράθυρο δεν στάθηκαν ικανά να ανατρέψουν τους συσχετισμούς δυνάμεων στη χώρα μας, παρότι βρήκαν ανταπόκριση σε ένα μέρος του επιβατικού κοινού. Βέβαια, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η άμεση αντίδραση της Aegean, η οποία διαβλέποντας τον ισχυρό αντίπαλο προχώρησε σε «γενναίες» προσφορές στους ναύλους, χωρίς να κάνει εκπτώσεις στην υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει.

«Πόλεμος» στις τηλεπικοινωνίες: Deutsche Telekom vs Vodafone

Η Deutsche Telekom, που ελέγχει τον ΟΤΕ, και ο όμιλος Vodafone, που ηγείται της προσπάθειας των εναλλακτικών παρόχων, λαμβάνουν θέσεις μάχης με στόχο τη συνδρομητική τηλεόραση του μισού εκατομμυρίου συνδρομητών, καθώς ως το 2017 κάθε σπίτι θα έχει κατά μέσον όρο επτά οθόνες (τηλεόραση, ταμπλέτες, κινητά κ.τ.λ.)

Η ώρα της αλήθειας έφτασε. Ο κλάδος των ηλεκτρονικών επικοινωνιών διασχίζει πρώτος τον μετα-μνημονιακό Ρουβίκωνα της χώρας και «χτίζει» θέσεις εν όψει της συγκέντρωσης της αγοράς, που αποτελεί μονόδρομο λόγω της μεγάλης μείωσης των εσόδων κατά 2,5 δισ. ευρώ τα χρόνια της κρίσης και της σύγκλισης των τεχνολογιών.

Στις ζυμώσεις αποτυπώνονται τα μεγέθη των δύο μεγαλύτερων τηλεπικοινωνιακών ομίλων της Γηραιάς Ηπείρου. Η Deutsche Telekom, που ελέγχει τον ΟΤΕ, και ο όμιλος Vodafone, που ηγείται της προσπάθειας των εναλλακτικών παρόχων για τη δημιουργία ενός αντίπαλου δέους στην ελληνική αγορά, λαμβάνουν θέσεις μάχης.

Στόχος της επιχειρηματικής σύγκρουσης είναι η απόκτηση της Forthnet και της συνδρομητικής τηλεόρασης του μισού εκατομμυρίου συνδρομητών Nova, που αποτελούν «μαγιά» προκειμένου να υλοποιηθούν (ή να ακυρωθούν) τα αναπτυξιακά σχέδια των εταιρειών.

Η στόχευση των δύο πλευρών είναι διαφορετική. Ο ΟΤΕ, διαισθανόμενος ότι οι δύο αντίπαλοί του στην κινητή ήταν πια αποφασισμένοι να κάνουν το μεγάλο βήμα και να ελέγξουν τη Forthnet, μπήκε «σφήνα» και, κλείνοντας το μάτι στους δανειστές της χρεωμένης εταιρείας, πρότεινε την εξαγορά των δραστηριοτήτων της Nova έναντι 250-300 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη, η σύμπραξη Vodafone – Wind προέκυψε όταν οι δύο ανταγωνιστές χρειάστηκε να ευθυγραμμίσουν τα συμφέροντά τους προκειμένου να διαπραγματευθούν σε ενιαία βάση έναντι των αράβων μετόχων της Forthnet, οι οποίοι, κατά πληροφορίες, υπερέβησαν τα εσκαμμένα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Ετσι πρότειναν την εξαγορά του συνόλου της εταιρείας με την καταβολή μετρητών 112 και 125 εκατ. ευρώ στους υπόλοιπους μετόχους της Forthnet και την ανάληψη όλων των υποχρεώσεων της εταιρείας που ξεπερνούν το μισό δισ. ευρώ.

Η υπόθεση, σύμφωνα με έμπειρα στελέχη της αγοράς, έχει πολύ δρόμο μπροστά της. Είναι πιθανόν οι Αραβες της ΕΙΤ να επιδιώξουν μια πλειοδοτική διαδικασία με άγνωστες «κόκκινες» γραμμές.

«Κανένας πάροχος δεν βιάζεται. Αυτοί που βιάζονται και θα πιέσουν τις εξελίξεις είναι οι δανείστριες τράπεζες της Forthnet, που αποτελούν τον τέταρτο παράγοντα της υπόθεσης» παρατηρεί έμπειρο στέλεχος της αγοράς. Το φυσιολογικό είναι, όπως λένε, ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος της Forthnet να εξετάσει τις προσφορές και να γνωμοδοτήσει στο ΔΣ της εταιρείας, το οποίο θα κληθεί να λάβει αποφάσεις ή θα παραπέμψει στους μετόχους.

Τα τρία σενάρια

Αν και είναι ριψοκίνδυνο να σκιαγραφήσει κανείς το μέλλον της Forthnet, οι εκτιμήσεις από την αγορά συγκλίνουν σε τρία σενάρια:

1. Να «κολλήσουν» στις διαπραγματεύσεις, δημιουργώντας μια «χρυσή ακινησία», στην οποία η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας θα αυξηθεί, οι μεν τράπεζες θα αναμένουν έναν «αξιόχρεο ιππότη με άσπρο άλογο» και οι δε άραβες μέτοχοι έναν καλό πλειοδότη και τελικά οι διεκδικητές θα αναστείλουν την «πολιορκία» λόγω αυξημένου τιμήματος.

2. Η Forthnet να περάσει τελικά στην καταστατική της μειοψηφία, δηλαδή στις Vodafone – Wind. Δεδομένου ότι οι «δύο» έχουν δεσμευτεί να εξετάσουν από κοινού τις ευκαιρίες της αγοράς, είναι πιθανόν να υπάρξει ένα μοντέλο ανάπτυξης υποδομών και τηλεοπτικού περιεχομένου κατά το πνεύμα της κινητής, στην οποία οι δύο πάροχοι προχώρησαν σε μερική κοινή χρήση του δικτύου 2G/3G μέσω της μεικτής εταιρείας Victus Networks. Διόλου απίθανο θα είναι το όνομα της Forthnet να φύγει από το ταμπλό του Χρηματιστηρίου και η εταιρεία να απορροφηθεί. Αν σε αυτά προστεθεί ότι η Vodafone είναι κοντά στην εξαγορά της hol και ότι η Cyta, στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης της μητρικής της στην Κύπρο, κάπου θα κληθεί να «κολλήσει», η αγορά θα έχει πρακτικά δύο σχήματα: τον ΟΤΕ και τον «συνασπισμό» των εναλλακτικών.

3. Να περάσει η πρόταση του ΟΤΕ, που συνεπάγεται συντριπτικό πλεονέκτημα του ομίλου στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης, αλλά και διαμελισμό της Forthnet, καθώς θα χάσει τη Nova, που διατηρεί την εταιρεία εν ζωή, καθιστώντας αβέβαιη την επόμενη ημέρα. Επίσης η Forthnet θα κληθεί να «σπάσει» μισό εκατ. συμβόλαια 3play αφαιρώντας τις τηλεοπτικές υπηρεσίες και θα κινδυνεύσει να μείνει με μια πελατειακή βάση την οποία ουδείς θα μπορεί να προσελκύσει και νομοτελειακά θα οδηγηθεί στον ΟΤΕ.

Το γόητρο

Για τον ΟΤΕ η πολιορκία της Nova δεν αποτελεί μόνο κίνηση τακτικής αλλά και μάχη τόσο για το γόητρο όσο και για την απόλυτη πρωτοκαθεδρία, δεδομένου ότι πάνω στις τηλεπικοινωνίες θα αναπτυχθούν νέα επιχειρηματικά μοντέλα και ευρύτερες συνέργειες στην οικονομία.

Για τους δύο παρόχους της κινητής η απόκτηση της συνδρομητικής βάσης της Nova αποτελεί το «κλειδί» προκειμένου να στήσουν νέα μπουκέτα υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, τα οποία θα συνδέονται τόσο με το ψυχαγωγικό περιεχόμενο όσο και με το διασυνδεδεμένο μέλλον. Αλλωστε, υπολογίζεται ότι ως το 2017 κάθε σπίτι θα έχει κατά μέσον όρο επτά οθόνες (τηλεόραση, ταμπλέτες, κινητά κ.τ.λ.). Μάλιστα η εξαγορά της Forthnet φαίνεται να αποτελεί προαπαιτούμενο προκειμένου να ξετυλιχθεί ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο σε δίκτυα νέας γενιάς, με συνολικές επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ, με επικεφαλής τη Vodafone.

300 εκατ. ευρώ

Οι τρεις πάροχοι της κινητής έχουν μπροστά τους τον διαγωνισμό της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) για την παραχώρηση του «ψηφιακού μερίσματος» του φάσματος των συχνοτήτων που προέκυψε από την ψηφιακή μετάβαση της τηλεόρασης. Το τίμημα που περιμένει να εξασφαλίσει το Δημόσιο υπερβαίνει τα 300 εκατ. ευρώ.

Παραμένει ακριβό το φρέσκο γάλα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η τιμή του νωπού παστεριωμένου γάλακτος τον Ιούνιο του 2014 έχει αυξηθεί σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν κατά 4,46%. Μάλιστα τον Απρίλιο του 2014, αφού δηλαδή είχε ψηφισθεί ο νόμος 4254/2014 που περιελάμβανε και τις όποιες αλλαγές στη νομοθεσία για το γάλα, η τιμή ήταν αυξημένη σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2014 κατά 2,08%. Υπενθυμίζεται δε, ότι τον Φεβρουάριο και ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη οι συζητήσεις για τις αλλαγές στο γάλα, μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες είχαν προχωρήσει σε ανατιμήσεις που έφταναν έως και 5%. Οι τιμές μάλιστα που διαμορφώθηκαν μετά τις ανατιμήσεις διατηρούνται έως σήμερα.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι εάν είχε εφαρμοσθεί η αρχική ρύθμιση που προωθούσε το υπουργείο Ανάπτυξης για το γάλα, δηλαδή η κατάργηση του καθορισμού από το κράτος της διάρκειας ζωής του παστεριωμένου γάλακτος, τότε θα ξεκινούσε η αποκλιμάκωση των τιμών. Αυτό, βεβαίως, δεν θα το μάθουμε ποτέ. Το σίγουρο είναι ότι τώρα, που επί της ουσίας δεν έχει αλλάξει τίποτα στη νομοθεσία για το γάλα, καθώς η αύξηση της διάρκειας ζωής του παστεριωμένου γάλακτος από τις 5 στις 7 ημέρες εξακολουθεί να μην επιτρέπει μεγαλύτερο άνοιγμα της αγοράς και να αποτρέπει τις εισαγωγές, οι τιμές λιανικής εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά υψηλές.

Η διατήρηση των υψηλών τιμών στο γάλα, ειδικά στο παστεριωμένο και στο υψηλής παστερίωσης, έχουν οδηγήσει σε νέα υποχώρηση της κατανάλωσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI που αφορούν την περίοδο από την αρχή του έτους έως τις 29/6/2014, ο όγκος πωλήσεων της αγοράς λευκού γάλακτος υποχωρεί συνολικά κατά 1,2% ή κατά περίπου 2 εκατ. λίτρα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Ειδικά στην κατηγορία του γάλακτος ψυγείου (περιλαμβάνει το παστεριωμένο και το υψηλής παστερίωσης γάλα) που αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς, ο όγκος πωλήσεων καταγράφει υποχώρηση κατά 1,6%. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η μοναδική κατηγορία γάλακτος που δεν καταγράφει μείωση πωλήσεων, αλλά και μια οριακή αύξηση της τάξης του 0,2%, είναι αυτή του εβαπορέ. Η τάση αυτή αποτυπώνεται και στα στοιχεία για τις πωλήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του 2013. Αν και συνολικά η αγορά γάλακτος είχε σημειώσει αύξηση του όγκου πωλήσεων, στην κατηγορία του γάλακτος ψυγείου οι πωλήσεις υποχώρησαν το 2013 σε σύγκριση με το 2012 κατά 0,37%, ενώ αντιθέτως είχαν αυξηθεί κατά 2,64% οι πωλήσεις εβαπορέ, κατά 4,94% οι πωλήσεις γάλακτος μακράς διάρκειας και κατά 5,63% οι πωλήσεις γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας.

Η διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα έχει ως συνέπεια η μείωση της αξίας πωλήσεων να είναι ποσοστιαία στα ίδια περίπου επίπεδα με την υποχώρηση του όγκου πωλήσεων. Συνολικά στην κατηγορία του λευκού γάλακτος η υποχώρηση του τζίρου το 1ο εξάμηνο του 2014 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013 είναι της τάξης του 1,5%, ενώ ειδικά στο γάλα ψυγείου καταγράφεται μείωση της αξίας πωλήσεων κατά 1,4%. [sofokleous10.gr]

This entry was posted in ΕΛΛΑΔΑ, ΕΛΛΑΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.